גידול הידרופוני בתוך הבית

הידרופוניקה – גידול בתנאי פנים

שיטת ההידרופוניקה, המאפשרת לנו לגדל צמחים ללא מצע אדמה, מתאימה לשימוש גם בתנאי חוץ וגם בתנאי פנים. מה עדיף, מה יותר טוב… זה תלוי בנסיבות המקרה. במאמר זה נדבר על היתרונות של גידול בתנאי פנים, וגם מעט מהחסרונות של הידרופוניקה בתנאי פנים.

היתרונות של גידול בתנאי פנים

גידול בתנאי פנים מאפשר לנו לשלוט בצורה מוחלטת על כל מאפייני הגידול. המשמעות של זה היא שאנו יכולים להעניק לצמח את תנאי הגידול המושלמים עבורו. לא במקרה גידול בתנאי פנים מקובל מאוד בקרב מגדלי הקנאביס – כך הם יכולים לשלוט בטמפרטורה, התאורה, הלחות, התזונה, החומציות וכל מאפייני הגידול בצורה מושלמת. זה נכון לגבי כל סוג של גידול וזה מאפשר לנו להשיג את היבולים הטובים ביותר.

הידרופוניקה בתנאי פנים מאפשרת לנו להעניק לגידולים שלנו תנאים סטריליים. כאשר אנו מגדלים בסביבה סגורה אין חשש למזיקים, וכך אנו יכולים ליהנות מגידולים אורגניים ללא צורך בשימוש בחומרי הדברה המזהמים את הסביבה ופוגעים בבריאותינו.

הידרופוניקה בתנאי פנים מאפשרת לנו לגדל בכל מקום ובכל זמן. המשמעות של זה היא שניתן לגדל במקומות קרים ירקות אשר דורשים מזג אוויר חם; האפשרות להפיק תוצרת חקלאית במקומות שבהם האדמה אינה מתאימה וכמובן גם במקומות שבהם אין לנו שטחי אדמה פנויים לצורך חקלאות. בהתאם לכך ניתן גם להגיד שבזכות הגידול בתנאי פנים אנו יכולים גם ליהנות מגידולים מחוץ לעונה.

הידרופוניקה בתנאי פנים יכולה להעניק גם פתרון למשתמש הביתי אשר רוצה ליהנות מהספקה של פרות וירקות טריים מתוצרת עצמית, אך אין לו את הגינה הפרטית אשר מאפשרת לו לעשות זאת.

החסרונות בגידול בתנאי פנים

לצד היתרונות הרבים ישנם גם חסרונות. דיברנו על היתרון של סביבה סטרילית ללא מזיקים. אך מצד שני המשמעות של זה אין שאין מאביקים ולכן עליכם לעשות באופן ידני את עבודתם של הדבורים, דבר אשר גוזל זמן.

גידול בתנאי פנים ברובו תלוי בתאורה מלאכותית, דבר אשר מייקר את עלויות התפעול וההקמה. אם יש באפשרותכם לבצע גידול בתנאי פנים, אך ליהנות מרמה מסוימת של תאורה טבעית, כמו למשל בתור מבנים המאפשרים לאור לחדור פנימה, תוכלו להשיג חיסכון משמעותי.

חיסרון נוסף הוא שהסביבה הסגורה עשויה להגביל אתכם מבחינת המקום. אולי מדובר במחסן גדול אם תקרה גבוהה והרבה מקום, אך במידה ולא, אתם עשויים להיות מוגבלים לגידולים קטנים בלבד.

אם תרצו לגדל גידולים הידרופוניים בבית תוכלו למצוא ספקים רבים המספקים ציוד וערכות לגידול הידרופוני. ההידרופוניקה משמשת לא רק לצורך הפקת תוצרת חקלאית אלא גם למטרות נוי. אנו יכולים לראות מקומות רבים בהם משתמשים בגידול הידרופוני בתנאי פנים לצורך הקמת קיר ירוק המשתלב בעיצוב המבנה.

גרינוויו-שירותי הקמת גינה.

הידרופוניקה בתנאי פנים
הידרופוניקה בתנאי פנים
מאמרים נוספים שעשוים לעניין אותכם
הידרופוניקה בתנאי פנים
הידרופוניקה תנאי פנים

גידול הידרופוני בתוך הבית הידרופוניקה – גידול בתנאי פנים שיטת ההידרופוניקה, המאפשרת לנו לגדל צמחים ללא מצע אדמה, מתאימה לשימוש גם בתנאי חוץ וגם בתנאי

קרא עוד »
הידרופוניקה תנאי חוץ
הידרופוניקה תנאי חוץ

הידרופוניקה-outdoor הידרופוניקה – גידול בתנאי חוץ חקלאות הידרופונית ניתן לקיים בתנאי חוץ ותנאי פנים, לכל צורת גידול יש את היתרונות והחסרונות שלה.  חקלאות הידרופונית בתנאי

קרא עוד »
אקוואפוניקה
אקוופוניקה

אקוואפוניקה שיטה אקוואפונית (aquaponics) חקלאות היא מושג המתייחס לכל התחום שעוסק בגידול מזון, מספוא ומוצרים שונים אשר מקורם מצמחים או בעלי חיים.  בתוך החקלאות נמצא

קרא עוד »
חקלאות הידרופונית
חקלאות הידרופונית

חקלאות הידרופונית חקלאות הידרופונית עוסקת בגידול צמחים בעזרת מים. כלומר לצמחים אין מצע אדמה כפי שיש להם בטבע, או בחקלאות המסורתית.  במקום זה הצמחים מוחזקים

קרא עוד »
הידרופוניקה ביתית
הידרופוניקה ביתית

הידרופוניקה ביתית-למי שלא מכיר, או אולי שמע את המושג אך לא באמת מבין את משמעותו – הידרופוניקה היא שיטת גידול חקלאית המגדלת צמחייה במצע שאינו אדמה. בשיטה זו הצמח סופח את חומרי המזון להם הוא זקוק ישירות מהמים. לא סתם פיתחו את שיטת הגידול ההידרופונית, יש לה יתרונות רבים שבין היתר נדבר גם עליהם.

קרא עוד »
Call Now Button