תחזוקה נכונה של דשא סינטטי

תחזוקת דשא סינטטי

דשא סינתטי הוא להיט ופתרון נהדר המתאים לשימוש פרטי, מוסדי ומסחרי. במקומות רבים אנשים מתקינים דשא סינתטי ונהנים מיתרונותיו. אלו יכולות להיות גינות פרטיות, מרפסות, גגות, מגרשי ספורט ואפילו בתוך הסביבה המשרדית. מלבד האווירה הנעימה והתחושה הטבעית ניתן ליהנות מעלויות נמוכות. בעוד דשא טבעי דורש השקיה, דישון, גיזום ושאר פעולות גינון אשר הופכות אותו להשקעה יקרה, דשא סינתטי הוא בעל עליות תחזוקה נמוכות. התקנתו עלולה להיות יקרה יותר, אך בטווח הארוך העלות נמוכה יותר מאשר דשא טבעי. הפעם נדבר אתכם על תחזוקת דשא טבעי, מה היא דורשת ומה צריך לדעת.

ישנם אנשים אשר יגידו לכם שדשא סינטטי אינו דורש תחזוקה. אמירה שכזו היא על הגבול בין לא נכון ללא מדויק. דשא סינטטי כן דורש תחזוקה, אך בהשוואה לתחזוקה הנדרשת עבור דשא טבעי, תחזוקת דשא סינתטי היא כל כך שולית וקטנה עד אשר יש כאלו המרשים לעצמם להגזים ולהגיד שהוא אינו דורש תחזוקה.

תחזוקת דשא טבעי לעומת סינתטי

על מנת ליהנות ממדשאה בריאה וירוקה בעל עונות השנה, עליכם להשקיע הרבה בפעולות תחזוקה כאשר מדובר בדשא טבעי. יש צורך בהשקיה רבה ובתדירות גבוהה; יש לבצע כיסוח של דשא לעתים תכופות ובאמצעות ציוד מיוחד; יש לבצע פעולות הדברה נגד מזיקים ולהעניק טיפול למחלות, טיפול אשר עשוי לכלול השמדת מקטעים ושתילת חדשים; דישון מתאים; אוורור ודילול הדשא על מנת לשפר את זרימת האוויר סביב השורשים ואת התחדשות המדשאה. אין מדובר בפעולה חד פעמית, אלא בתחזוקה קבועה הדורשת פיקוח ומעקב על מצב הדשא בכל ימות השנה.

לעומת זאת יש לנו את הדשא הסינתטי. התקנתו של דשא סינתטי עלולה להיות מורכבת, אך זהו נושא אחר. לאחר שבוצעה ההתקנה אתם יכולים ליהנות ממדשאה ירוקה בכל עונות השנה, תוך כדי מינימום התעסקות וגם מינימום עלויות. המעבר לדשא סינתטי יאפשר לכם ליהנות מהמדשאה ולא להיות עבדים של המדשאה.

תחזוקת דשא סינטטי אינה דורשת השקיה, גם לא דישון. בטח שתחזוקת דשא מחומרים פלסטיים אינה דורשת גיזום, הדברה או טיפול במחות. אם כך מה היא כן דורשת? תחזוקת דשא סינתטי דורשת שני דברים פשוטים – שמירה על ניקיון הדשא והברשתו על מנת להעניק לדשא מראה חי ורענן.

הערה חשובה לבעלי מדשאות טבעיות – נניח ויצאתם לחופשה ארוכה של מספר שבועות. בעודכם נהנים בחופשתכם, חשוב לזכור שאם יש לכם דשא טבעי בגינה, בכל תקופת החופשה מישהו יצטרך לטפל בו; טיפול הכולל עבודות גינון והשקיה. אם למשל מחלה תתפשט בדשא הטבעי, זה לא ממש יעניין את המחלה שאתם בחופשה, וכאשר תחזרו מהחופשה תגלו את היקף הנזק. לעומת זאת, כאשר יש לכם דשא סינתטי ויצאתם לחופשה, כאשר תחזרו מהחופשה אתם עשויות לגלות שהצטבר עליו אבק. אך אבק הוא אינו בעיה, ניקוי מהיר יעיף את כל האבק ויפתור את הבעיה. תוכלו ליהנות מחופשתכם מבלי להיות מוטרדים לגבי מי יטפל במדשאה. רבים לא חושבים על הפרטים הללו של התחזוקה כאשר הם מקימים גינה.

מטאטא לניקוי דשא סינטטי

הכירו את הכלי העיקרי שלכם לניקוי דשא סינתטי – מטאטא !

בשוק ישנם מכשירים חשמליים אשר תוכננו במיוחד לניקוי דשא סינתטי, זהו סוג של מטאטא חשמלי המנקה ומבריש את הדשא. דגמים מסוימים כוללים שואב, מפוח וגורס.  כך תוכלו לשמור על הניקיון והמראה של הדשא בקלי קלות. מטאטא לניקוי דשא סינתטי הוא מומלץ, אך הוא לא הכרחי. ניתן לנקות ולשמור על מראה הדשא גם בדרכים אחרות.

שואב אבק הוא אמצעי מעולה לניקוי דשא ביתי. כמו כן, אם יש לכם בעיה של נשירת עלים תוכלו להשתמש במפוח עלים ולהיפטר מהם בקלי קלות. ואם הדשא ממש מלוכלך, אין שום בעיה להשתמש בזרם מים. למעשה גם הגשם מנקה את הדשא באופן טבעי. אם יש צורך בניקוי יסודי תוכלו לעשות זאת בעזרת מים וסבון (מעט סבון כלים יעשה את העבודה). ועל מנת לתת לסיבים מראה רענן, הברשה קלה עם מטאטא כביש, פשוט וזול, גם כן תעשה את העבודה.

לגבי תדירות פעולות התחזוקה, זה תלוי מאוד בנסיבות, אך מה שבטוח שאין צורך בתחזוקה תכופה כפי שנדרש עם דשא טבעי. אם למשל ערכתם אירוע או פעילות כלשהי על הדשא הסינתטי, חשוב שמיד בתום האירוע תסלקו כל שאריות של מזון ולכלוך. אם מדובר בעונה הגשומה אז יש פחות צורך בשאיבת אבק או רחיצת הדשא. ברוב המקרים ניתן להסתפק בהברשה יסודית אחת לשבוע.     

שימו לב – אנו מדברים על תחזוקת דשא סינתטי עבור גינות פרטיות ו/או מדשאות קטנות. מדשאות בהיקף גדול, כמו במגרשי ספורט דורשים עבודה רבה יותר, בן בגלל אינטנסיביות השימוש והן מבחינת גודלם. עבורם יש צורך בציוד מקצועי יותר אשר יאפשר לבצע את עבודות התחזוקה במהירות ויעילות. כמו כן ישנן חברות אשר עוסקות בשירותים אלו.

עוד  כמה הערות לגבי שמירה על הדשא

שימו לב שדשא סינתטי אינו מיועד בתור מקום חניה לרכב וגם לא מעבר זמני של רכב, זה פשוט יהרוס אותו. כמו כן חשוב להיזהר מחשיפה לחומרי סיכה וחומרים כימיים שונים. אם יש כל מיני פעולות תחזוקה לציוד גינון או ציוד אחר, הדורשות שימוש בגריז או שמנים אחרים, יש לעשות אותם הרחק מהדשא.

לסיכום תחזוקת דשא סינטטי דורש מעט ציוד ותשומת לב, אך היא שולית בהשוואה לתחזוקת דשא טבעי. גם מבחינת הזמן וגם מבחינת העלויות יש כאן חיסכון. אך על מנת ליהנות מדשא יפה לאורך זמן בהחלט חשוב להקפיד על פעולות התחזוקה.

גרינוויו- שירותי מכירה והתקנת דשא סינטטי

תחזוקת דשא סינטטי
תחזוקת דשא סינטטי

מאמרים נוספים

Call Now Button